2007年3月2日 星期五

第一只大牙




第一只大牙

(P.S. 睇吾睇到右下角的那只新長出來的大牙~)

峻峻在一歲三個月多D,就開始出第一只大牙,今天峻仔笑的時候,發現呢只牙仔長得好快,已經露出一大部份...

峻媽真係好開心,因為仔仔好快就可以同爸爸搶"雞比"食啦!!

回顧一下峻峻的出牙史:

1.五個月的第一個星期,開始出下面的一對門牙.比一般的半歲才出牙,早了一些.但整個月有嚴重的肚瀉現象,和不願食野,峻媽認為係由於出牙仔痛的關係.剛出牙時,發覺這對牙仔的位置有點歪,懷疑是否常咬玩具的原因,導致牙仔出得吾靚.不過整對牙出完後,呢個問題又好似消失左,對牙仔長得吾錯,又白又靚!!

2.九個月開始,同時出六只牙,上面出四只,下面出兩只.在預期之內,一般的BB都係呢個時候出牙.之前峻媽還以為發生了什麼問題,為什麼這麼久才出一對門牙.突然之間出六只牙仔,又嚇親峻媽,D書都冇話會同時出咁多只牙!!!可能因為大量出牙的關係,整個月什麼也不肯食(不是誇張),無論是固體,流質,或是奶,他都不肯飲.呢個月的身體發育就好像停止了,沒有增重,不過長高了兩CM.峻媽對仔仔的身體健康非常擔心,不過,當他的六只長都出完後,又開始肯食野,媽咪先放心D.

3.一歲三個月多D,第一只大牙終於衝線,露出來了.之前我見仔仔D牙肉腫得好嚴重,又連續多天不肯食野.同公公婆婆講,話峻峻可能要出大牙,但係老人家笑著話,邊有咁快出大牙,正常要歲半先出架.不過,事實勝於雄辯,比預期早了兩個月出大牙,其他三只大牙都就快出啦!!D牙肉都腫起.不肯食野的問題又出現.睇見仔仔越來越瘦,真係好擔心,如果佢好似其他BB咁一歲先出牙,可能佢依家係肥仔一個.

所以吾一定早出牙著數D,BB遲D出牙可能都有好處,就係吾怕咁快蛀牙!!!哈哈,點解我會咁講,因為每次我帶峻峻去公園時,佢一歲人仔時,八只牙仔已經好整齊,其他BB的家長經過,仲話:你個仔一定好快蛀牙,咁早出牙無乜用.(其實係別人的BB一歲時仲未出牙,妒忌才會這樣說).得到別人的提醒,峻媽做足功夫,就是每天刷牙(或者可以定時用濕棉花抺形),不吃朱古力和糖.這個方法非常有用,現在峻峻的牙仍然係又白又靚.

當BB已經出牙,又已經學爬學行時,做家長的要特別小心看管BB,因為BB可能會跌倒而撞丟牙仔,係一個好嚴重的問題,因為第二期的牙要六歲才長出,又或者令牙仔撞到缺了一角,也不是太好吧!!峻媽不是在吹水呀,是經驗之談,由於峻媽要返學,沒時間照顧兒子,公公又掛住自己睇電視,任由峻峻四處亂爬,結果係,當我放學回家時,發現峻仔其中一只牙仔缺了一小角,一定是撞掉了.傷心死媽咪,不過好在只是一小小角,沒有什麼人留意到(峻媽當然留意到,只有媽咪先會咁留意自己的孩子).

峻仔由於出牙的關係,經常不肯吃東西.相比起其他同齡的孩子,矮了幾吋,瘦了幾磅.媽咪真係好擔心仔仔出大牙又會吾肯食野.真係吾知點算好!!好想請教一下其他BLOG媽,點樣處理呢個問題??

其實好多人都會問峻媽,點解峻峻咁早出牙仔?

答案係,飲人奶.由於人奶成分對於BB比較易吸收,營養更豐富.相比起奶粉,雖然電視廣告話,奶粉同人奶成分相似,但這是真的嗎?當然是假的,奶粉跟人奶相差十萬八千里,試想想,奶粉是由牛奶提煉出來的,話明牛奶,當然係餵牛BB,而人奶,當然係餵人BB.怎麼可以用牛奶來餵人BB.雖然飲奶粉大的BB一般都比較大份,但書本上說這是假性健康,可參考一書,不過可能呢本書已經絕種,因為我在澳大圖書館借時,書本已經發黃,又就快爛.峻媽看過許多有關教養嬰兒的書籍,覺得"奶粉醜聞"這是一本相當不錯的書(其實我吾係好記得個書名,因為已經兩年前看的),書中講及雀巢,及其他大公司(其本上所有電視上賣奶粉廣告的公司)所出產的奶粉都係不適合嬰兒飲用,配方不正確,以及成分有偏差等問題.一句講曬,對BB最好的禮物,都係餵人奶.其實對於要返工的媽媽來說,就算只能餵出生的一個月,都已經很不錯.當然選擇吾餵人奶,都吾係媽媽的錯,因為我相信天下間的媽媽都係最愛自己的寶寶.

可能長篇大論左少少,因為峻媽一到星期五就會開心到暈左,太得閒啦!!星期六,日都是假期!!不用返學,又可以帶峻峻去街街,一家三口四處逛,真係好開心.其實我一直以來都很想在Blog上發表多些自己的意見,但係真係好忙,白天要返學,有時晚上又會出去上其他課程,放學以後專心教育峻峻,陪佢玩,陪佢笑,邊到有時間寫Blog,一到晚上,累到七彩,吾訓覺真係會死人架!!所以有時會很久才更新Blog,不好意思呢!!

 


6 則留言:

  1. 峻峻仔, 你D牙真係好白好靚ah~~~峻峻仔同mika出牙仔既進度好似, 我都俾mika飲左3個月人奶, 而家mika十個月都有斉晒8隻牙仔la,而且ー様出牙時流好多ロ水又唔食野, 所以攪到好細粒, 我都好想知how should I do ah?

    回覆刪除
  2. 唔知係唔係瑤瑤B只飲咗1個月人奶,所以到而家都只得2隻牙仔。

    回覆刪除
  3. KatieHayden 媽媽2007年3月5日 晚上9:28

    峻媽,峻峻仔識唔識做"hurt" , "medicine" 嘅手語呀?我而家都開始教Katie 呢兩個sign,等佢有teething pain 時可以ask for medicine。喺美國,D兒科醫生好多時都建議買D oral pain relief gel俾BB用,咁佢D牙肉就無咁腫,自然肯食嘢。澳門有無得賣呀?另外,你可以試吓俾條雪凍咗嘅紗巾俾佢咬,目的喺舒緩牙肉腫痛,之後再餵佢食嘢,食物方面盡量放涼(room temperature),佢自然就會食多D。因為熱嘅食物只會令佢牙肉更加腫痛唔舒服。希望幫到峻峻仔喇!

    回覆刪除
  4. 峻峻既牙仔好靚呀! 人奶始終係BB最健康同最有營養既食物. 峻媽媽咁忙碌仍堅持餵人奶, 真係好偉大! 

    回覆刪除
  5. 峻峻仔: 雖然我到現在只得四隻牙仔、但咬到媽咪"shi shi"聲架

    回覆刪除
  6. Mika:你都好叻喎,十個月有齊8隻牙仔,好快可以約埋峻峻一齊去食雞比啦!! TaruTaru:其實可能出牙跟飲人奶一D關係都沒有.個個BB的出牙時間都吾一樣. Katie媽媽:多謝你的建議,我個仔都識hurt的手語.峻峻依家已經吾怕牙痛,開始食mum mum啦.希望佢可以肥番D. 小瑤B:係呀,我每天都忙死了,雖然要返學,但仍然堅持餵人奶.謝謝你的鼓勵. 俊謙仔仔:當峻峻得4隻牙的時候都好鐘意咬媽咪,真係同病相連. 好彩佢依家已經吾會再咬我...

    回覆刪除